Komplott i Matsalen!

Petter, eller rättare sagt Detektiv Petter, har gjort ett revolutionerande avslöjande idag. Det är hela matsalspersonalen som är inblandad. Alla elever och lärare blir drabbade. Konsekvenserna är förödadande. 

Inte ens jag kan stoppa detta. Jag är maktlös. Det enda jag kan göra är att sprida kunskapen vidare och förhoppningsvis kan vi alla tillsammans nå en förändring.

Så här gick det till.
Som vanligt var det knökafullt i matsalen. Köerna gick ut till korridorerna, maten tog slut. Paniken var ett faktum. Personalen löste det smidigt med att helt enkelt fylla på salladen och makaronerna samt ersätta falukorven med pannbiffar.
Jag gick och tog mineralvatten eftersom mjölken var slut och åt min mat i godan ro. Mitt i ville jag ha mjölk när mitt vatten var slut och gick iväg för att se om de hade fyllt på.
Precis när jag kom dit var de ifärd med att byta. De hade bytt ut mellanmjölken och var ifärd med att byta ut lättmjölken som jag var ute efter. Jag noterade en grön tejp på den stora 20l förpackningen. Jag förknippar grönt med mellanmjök men tänkte att det kanske stod lättmjölk någon annanstans.
Då till min fasa kollade jag på golvet där de gamla förpackningarna låg. Där låg mycket riktigt en med gröntejp med, dessutom låg det med en vit-blå tejp. Lättmjölken.

De höll på att stoppa in en mellanmjölk i lättmjölk-automaten!
Hyckleri! Helgerån! Vad som helst stoppa dem. Så får man inte göra.

Tänk på alla stackare som blir lurade..


Kommentarer
Postat av: Klara

Det är ju bra ju! :P MELLANMJÖLK REGERAR!! :D

2009-09-10 @ 17:17:51
URL: http://ponderingprincess.blogg.se/
Postat av: Frida

Tur att jag inte va i skolan idag då. Så jag slapp se det där kaoset!

puss

2009-09-10 @ 17:54:00
Postat av: PetterH

Det var bara jag som såg det. Mat-Tanterna försöker lura alla!

2009-09-10 @ 20:40:37
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Anton

Röd mjölk is da shit!

2009-09-10 @ 23:11:50

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0