Trumpetter på bussen!

I och med att min cykel tagit en timeout var jag tvungen att bussa till skolan. Det var första gången sen jag flyttade hit till Linköping som jag tog en morgonbuss till skolan. Det har hänt en gång att jag tagit bussen men det var mitt på dagen så det räknas inte.

Att åka buss på morgonen var en helt ny upplevelse! Ibland kan man tro att busschafförerna är elaka när det inte väntar på den springande som kom bara nån sekund försent. Men nu var det andra takter. Vi stannade, och väntade, och kollade så ingen missade. Sen åkte vi iväg.

Den skylten som visar nästa hållplats var dessutom trasig. Den var en station efter. Så det ledde till att jag missade min hållplats vid Borggården och skyndade mig av vid Stora Torget istället.
Vanligtvis på onsdagar har vi sovmorgon till 9.30 när matten börjar men idag hade vi Kursprov i Fysik A.

4 timmar instängda i ett klassrum. Jag hade förberett mig med en chokladkaka som låg under min formelsamling och var min nödlösning. Ville man gå på toa fick man endast gå när toagubben kom in som kunde vakta alla när de andra gick i väg i grupp. Provet gick i alla fall bra. Skönt. Nu vet jag hur mycket energi som går åt att smälta isen på Vättern under våren. Fantastiskt :P

Resten av dagen blev det mest trumpet. 3 timmar på musiken sen kvintett i 45 min. Man blir lite trött men det man inte dör av styrker en.

God afton!

Kommentarer
Postat av: Frida

Den där "toagubben" skulle kommit in senare när man hunnit dricka en massa saft. det är ju då det börjar bli bråttom...

Du spelar så fint du. och jag har lärt mig fiol. Stolt! :)

Kyssar till älsklingen min<3

2009-10-21 @ 20:41:22
Postat av: Elin

Morgonbuss är fantastiskt. Jag åkte ju samma buss varje morgon hela förra året, vilket innebär att man lär sig känna igen vem som kliver på på vilken hållplats, vart de kliver av. Om någon saknas blir man orolig och funderar på vad som kan ha hänt. Ibland var det självklart andra med på bussen också. Jag var för trött för att prata med någon men jag kan inte låta bli att undra om de kände igen mig också!

2009-10-21 @ 20:44:39
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: PetterH

Jag gillar inte att vara del av den morgonrutinmassan. Känns tråkigt och alldagligt. Men Det var en fin gemenskap. Jag tro nog de kände igen dig. Den galna filuren i mysgia yllekläder!

2009-10-21 @ 21:37:51
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Klara

2009-10-22 @ 16:21:13
URL: http://po'
Postat av: Klara

okej förlåt, datorn fick ryck.

-kommenterar att jag nu har läst ditt inlägg-

2009-10-22 @ 16:22:23
URL: http://ponderingprincess.blogg.se/
Postat av: Anton

Haha, säkert att det var fel på skylten! xD Det låter som något typiskt jag skulle komma på för dölja att jag var helt väck!

2009-10-23 @ 13:00:40

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0