Vaccin och El Stockholmo!

Oaj aj aj! Igår fick jag äntligen vaccinera mig. Jag skyndade till skolan kl 8.30 och kom in i ett väntrum där stämningen var hög. Några av mina musikprofilvänner satt redan där och glad 80-tals musik som It's Raining Men strömmade ut ur högtalarna. Ingen visste vad som var att vänta..

Sedan fick jag gå in bakom skynket och säga att jag var frisk och sedan få en spruta. Jag missade det där med sprutan och trödde först att saften (som var belöningen efteråt) var något slags vaccin men sedan förstod jag att jag missat något och skynda mig tillbaka för att få det riktiga vaccinet.

De stack sprutan rakt i muskeln och det är den som är stel som en sten nu. Igår började man känna att det blev svårare och svårare att röra på den. Men inte så farligt.
När jag hade hört att de flesta fick feber av vaccinet dagen efter tänkte jag ställa in min tur till Stockholm för att träffa Anton. Men jag beslutade mig för att trotsa biverkningarna och sitter nu uppe för att strax cykla iväg till stationen. Armen är fortfarande väldigt stel och jag får se hur jag mår imorgon.

Ha en bra lördag!

Syns!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tror att du ett väldigt bra immunförsvar så du får nog inte feber. Mitt däremot är sämre. Usch och fy! Idag mår jag bättre som tur är, och imorn är jag nog frisk igen. :) Ha re bra!

Puss Puss

2009-11-21 @ 11:18:42
Postat av: Elin

Men så sjukt ovärt det är att bli sjuk av ett vaccin. Men det är bra att du vaccar dig som bor med vår mamsi! Den enda anledningen jag kan finna god nog, faktiskt.

2009-11-21 @ 21:22:41
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Beatrice

Hihi, har nu, precis som resten av världen verkar det som, hittat hit=) Kul läsning, hoppas du har det bra i den kungliga huvudstaden;P Kramkram

2009-11-22 @ 13:58:24
Postat av: PetterH

Ja men jag slapp bli sjuk och blev bara stel som vilken annan spruta som helst!

2009-11-22 @ 19:18:30
URL: http://petterh.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0