Spilopipa!

Igår mina vänner var det full rulle i vardagsrummet. Jag lyckades övertala min kära syster om att lära mig ett nytt instrument. Det blev spilopipa. Vi hade tydligen tre i huset så jag lånade en och Elin tog sin.
 Det är som en blockflöjt fast den är stämd i en mollskala och det går bra att spela låtar som "Vem kan segla" och "Lussi Lilla" om ni haft turen att höra dem. I alla fall Elin spelade först jag spelade efter.
 Det lät riktigt bra emellanåt men oj vad ont det gör att täcka alla hål. Jag har nog för konstiga händer för jag fick kramp när jag med alla mina krafter försöka täcka alla små åtta hål på en gång.
 Nu har jag ännu ett instrument till min lista!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jäklar vad roligt! Jag vill också lära mig massa nya instrument.

2009-01-07 @ 22:07:34
URL: http://evelinamarina.blogg.se/
Postat av: Frida

haha, det där lät som ett roligt instrument. :)

Ja Lussi Lilla minns man ju... hehe

puss

2009-01-07 @ 22:27:35
Postat av: Anton

Låter som ett instrument jag skulle gilla. Jag fick kramp idag på pianot btw :)

2009-01-08 @ 22:12:19

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0