Vinden blåser! Snoret flyger!

Mina kamrater! Vet ni vad? Idag upptäckte jag ett märkligt fenomen. Eller kanske snarare ett uttryck för mycket blåst i luften. Vad vet jag. Iallafall ska sluta med min monolog och komma till saken.

Som vanligt kom jag på detta när jag var ute och cyklade. "Det blåste så mycket att det kom snor på mina solglasögon."
Märkligt va? Vad betyder nu detta uttryck?


Först och främst. Det blåser så mycket att man blir kall och snorig. Snoret rinner
och blåser sedan iväg på grund av den starka vinden. Rakt upp på mina solglasögon.

Om det blåser riktigt mycket kan ni alltså säga "Oj Det blåser så mina solglasögon blir snoriga."

och tänka på mig.



Egentligen var det bara inbillning att snoret kom dit men det kändes som det och då slog tanken mig.


Slit det med hälsan.

Mors!


Kommentarer
Postat av: Klaraa

HAHA xD Det ska jag komma ihåg..

2009-08-30 @ 16:02:17
URL: http://ponderingprincess.blogg.se/
Postat av: PetterH

Ja visst är det bra! :)

2009-08-30 @ 16:04:35
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Frida

;) är du en liten snorgubbe... hihi

Puss på dig<3

2009-09-01 @ 15:19:44
Postat av: Frida

;) är du en liten snorgubbe.. hihi

Puss på dig <3

2009-09-01 @ 15:21:25

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0