1 by 1 they fall into the darkness..

Var hälsade!

Det hela började en dag på svenskan när vår kära lärare berättar att vi ska vara utan lärare på hans nästa lektion. Den är på tisdag eftermiddag och vi tänker: "Skönt, den skippar vi om vi kan."
Vi har ett svenska arbete vi måste förebereda men tanken finns ändå kvar.

Sedan berättar vår Mattelärare och han ska vara med ettor den dagen och vi ska vara utan lärare. Vi tänker: "Skönt, den skippar vi." Precis då tillägger han att det är obligatorisk närvaro.. Typiskt.

Då igår, dagen till ära. Berättar han att vår enda lektion som vi har kvar på tisdagen, Biologi, (som vi dessutom hade läxa till), är inställd p.g.a att vår lärare ska på kurs. Vår mattelärare, som är förstående, tar bort den obligatoriska närvaron från sin lektion. Då har vi bara svenska kvar. De flesta samlas efter sista lektionen på måndagen och fixar svenskan. Då återstår.. INGENTING. Alla lektioner har försvunnit. Skumt! En ledig dag, mitt i veckan, utan studiedag eller röd dag. Det är iaf första gången det hänt mig.

Men.. Jag har bokat ett möte med SYO:n 9.30 och måste därför ändå gå till skolan. Inte alltför farligt eftersom jag ändå går upp tidigt. Jag skyndar mig på cykeln ungefär kl. 9.16 och susar allt vad jag kan. Kommer till skolan exakt halv och måste skynda mig nu. I mitt huvud snurrar tanken om att det är inte så farligt att komma nån minut sent, men det är ändå oförskämt.
Precis framme vid dörren pustar jag ut och ska precis knacka när jag ser en Post-it lapp.
Jan Petersson (SYO), Sjuk!




Kommentarer
Postat av: Elin

Fniss fniss fniss, bilden på slutet var pricken över i:et!

2009-09-01 @ 15:05:48
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Frida

Mer fritid åt Petter-Plutt

<3

2009-09-01 @ 15:28:59
Postat av: Anton

Hahaha, det där borde någon göra en film av! :D

2009-09-01 @ 19:01:24
Postat av: PetterH

Jag smsade dig idag Anton..

2009-09-01 @ 19:36:20
URL: http://petterh.blogg.se/
Postat av: Maria

slappt du ;D jag och klara såg dig i måndags vid tornhagsskolan ungefär :P fast du kanske visste det ;)

2009-09-02 @ 19:31:14
Postat av: PetterH

Ja Jag såg er :) Tack för kommentaren

2009-09-02 @ 21:46:23
URL: http://petterh.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0