Snö! Snö! Snö! Snö!

Idag när jag vaknade var det grått som sängdamm på himmelen. Jag passade på att äta frukost snabbt så man får det överstökat sedan satte jag mig med Antologin och läste 5 texter från Renässansen! Prov imorn Yihhhooo!

När jag klev ut blåste motvinden som aldrig förr och vita flingor dinglade virvlar i luften. Jag trodde först det små duggade men förstod på mjukheten att det måste vara den första snön jag beskådar. Mycket riktigt. Under eftermiddagen kunde man beskåda stora vita flingor som föll från himmelen. Snart är julen här!

Har även fått en försmak på julen nu när jag kom hem. Nu när snön fallit hade familjen Häggberg införskaffat julmust och pepparkakor. De smakerna tillsammans skapade julkänslor i hela kroppen. Bara knappt 2 månader kvar nu.


För tidigt att säga God Jul?



Kommentarer
Postat av: Frida

nja, halvt okej.. men men, God Jul <3

// "sjuklingen"

2009-11-04 @ 18:40:08
Postat av: Klara

Jag såg snö först vid lunchtid. Historiskt ögonblick varje år. Javisst kan man säga God Jul!

Samtidigt kan jag passa på med:

*Gott nytt år

*Grattis på födelsedagen

*Trevlig sommar, ha ett bra lov

Och varför inte gratta i förväg till föräldrarskapet, giftemålet, 40-årsdag och guldbröllop ;)

en seriös hälsning: Ha en bra vinter :)

2009-11-04 @ 19:16:25
URL: http://ponderingprincess.blogg.se/
Postat av: Klara

glömde studenten, den är viktig

2009-11-04 @ 19:17:34
Postat av: Elin

w000000t!?!??!!? Julmust och pepparkakor i början på NOVEMBER!?!? Vad hände med familjen konservativ ingenting-före-första-advent-knappt-före-julafton?!?!?! I'M FRANKLY IN CHOCK!

2009-11-05 @ 03:57:31
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: PetterH

Det var nog mest Jons påfund antar jag. Han hade nog lurat pappa när han inte riktigt lyssnade till att köpa sådant. Han hade nämligen druckit halva julmusten själv när jag kom hem.

2009-11-05 @ 23:01:42
URL: http://petterh.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0