Petter tipsar!! #1

Hello Hello i Stugan. Idag när cyklade tänkte jag, med min kriminella hjärna, ut den smartaste lösningen för att stjäla en cykel.
När man låser fast sin cykel låser cirka 10% fast både hjulet och cykeln i någon fast medans de resterande bara låser fast bakhjulet. Om man gör det senaste blir det jobbigt för tjuven att bära på cykeln i och med att man måste lyfta upp bakhjulet och bära cykeln.
Det är tungt och bökigt och kan leda till misstänksamma blickar från omgivningen. Ej att rekommendera. Det är här jag kom på min lösning!

Det är som en liten kärra med ett stöd för bakhjulet. Den går på 4 hjul och går utmärkt att tillverka hemma i garaget med lite trä och 4 hjul. För att ni alla ska förstå har jag gjort en liten bild serie.




Bild 1: En ensam cykel på väg.
Bild 2: Cykel låst enligt version 2.
Bild 3: Petters finurliga kärra från ovan och sidan
Bild 4: Kärran på plats under bakhjulet
Bild 5: En ensam låst cykel på väg bort
Bild 6: Låset borttaget och cykeln är din!

Detta var första Petter tipsar! Nästa gång ger jag ett annat tips!

Ha det bra och akta för polisen!


Kommentarer
Postat av: Frida

Fin bildserie, paint-mästaren ;)

du får akta dig så du inte hamnar i finkan.. hehe

vill inte vara dig ju, knasbollen min!

Kyssar

2009-11-01 @ 20:33:18
Postat av: Klara

intressant... annars tar man bara sin skateboard som man åker lite diskret på mot brottsplatsen.. det är så dom gör när de tar mopeder, två killar med varsin longboard och moppen är borta!

:P

men få inga idéer nu...

2009-11-01 @ 20:55:23
URL: http://ponderingprincess.blogg.se/
Postat av: Elin

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA! Brilliant!!!! LOVE IT! Ska länka detta på min blogg!

2009-11-03 @ 02:59:07
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja, angående koftor för 600 spänn så vet jag inte vad som hänt. Du som brukade spara din pengar till dödens dagar, och nu köper du plötsligt jättedyra kläder? De måste vara för att du befinner dig på ålderns höst.

2009-11-04 @ 00:52:44
URL: http://hejhenning.blogspot.com
Postat av: PetterH

Jajemensan! Vill man vara fin och har sina stålar kvar så är det bara att bränna dem :)

2009-11-04 @ 08:33:21
URL: http://petterh.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0