Petter har bakat.. men vad?

Gott folk, damer och herrar, vänner och bekanta. Ni har samlats här för att läsa min blogg.
Jag som ordförande ska läsa upp dagens agenda.

1. Hälsa välkommen.
2. Inledning.
3. Bakning.
4. Resultat.
5. Bedöming.
6. Avslutning.

I flera dagar har jag vandrat omkring och letat och funderat på något att baka. Jag har bläddrat fram och tillbaka i olika recept tills jag tillslut hittade det jag letade efter, men det var inte slutet.
Nog för att jag hittade receptet men olika problem kom ivägen och inspirationen föll.


Dock, idag efter skolan kom den tillbaka. Den hittade mig som magneter hittar varandra. Jag sökte efter alla ingridienser men det var en som var försvunnen. Mjölet. Det var bara ett litet uns på botten. Allt rasa nästan samman men en annan mjölpåse återfanns och allt kunde fortsätta.
                                                                                                                                            Bak ┐
Väl inne i ugnen började en himmelsk doft att spridas och man anade ett mästerverk.
Med perfekt vaniljglass smakade det minst lika gott som det luktade och alla var nöjda och berömde bagar'n.

Med bra inspiration och fantasi kan man åstakomma små mirakel i vardagen. Det förhöjer livet och sätter på en fin liten guldkant. Livet känns lite lättare och problemen lyfts av en bit från ens axlar.

Det var allt för mig. Härmed förklarar jag inlägget avslutat.
Autografer kan gå att få tag i, även souvernier och diverse.
Lämna bara en kommentar och ha en fortsatt bra dag.

Kommentarer
Postat av: Anton

Läser när jag kommer hem, okej? :)

2008-09-01 @ 17:21:38
URL: http://minlotusblomma.blogg.se/
Postat av: johanna :)

vad var det du bakade?

2008-09-01 @ 17:56:53
URL: http://johannaalittlebitwallinder.blogg.se/
Postat av: Evelina

Oj. Det lät nästan lite djupt för att handla om bakning. Vad bakade du? :)

2008-09-01 @ 19:03:50
URL: http://evelinamarina.blogg.se/
Postat av: mikaela

du är snygg

2008-09-01 @ 20:43:56
Postat av: Elin

men vadtusan hände med bilden? och det kan ju vara bra att berätta VAD man bakade? Eller?

2008-09-01 @ 21:02:27
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Anton

Haha, jadu Petter, en äppelpaj kan allt vara bra bra du! :)

2008-09-01 @ 21:24:41
URL: http://minlotusblomma.blogg.se/
Postat av: anna

det där måste prövas!

men måste man baka till hela familjen? kan man inte få frossa på en hel typ kladdkaka, vaniljglass och en sjukt bra film?



2008-09-12 @ 13:36:56
Postat av: Olle!

Haha det där inlägget var riktigt kul ju!!!! Du är visst något av en komiker! /Brüshan

2008-09-26 @ 20:21:05

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0