Insiktens Dag

Idag mina vänner har jag kommit underfund med en sak.
Det var väldigt faschinerande när jag fick den insikten och därför delger jag den med er.

Det började med att jag hoppade omkring på studsmattan i brist på annat. Jag snurrade och voltade bara för att röra på mig. När jag snurrat omkring 15 varv i högfart upp-och-ner och slutade så gjorde allting annat motsatsen. Allting snurrade omkring som ni vet. Då började jag tänka på min hjärna. Det var ju någonting i min hjärna som hade gjort någonting medans jag snurrade och sen hann den inte slå av den så allting fortsatte ju att snurra fast jag stod still
.

Jag funderade på vad den kunde vara bra för. Det var då jag kom till den stora insikten. Det är den funktionen i hjärnan som gör att vi inte märker att Jorden snurrar. Eftersom den är på så känns det ingenting. Men... om Jorden helt plötsligt skulle sluta snurra, då skulle det bli precis som när jag slutade snurra. Allting runt omkring skulle bara fortsätta snurra. Tänk vilken tur va, att jorden inte kommer sluta snurra och tänk att den funktionen finns i våra huvuden.
Att den lilla som anpassar sig när jag snurrar på studsmattan även fungerar på våran stora planet när den snurrar.

Många saker kan tyckas vara små, men kan ha många större syften.





Kommentarer
Postat av: Fjanton

Det stavas "fashinerande"! Haha :P

2008-07-28 @ 16:01:02
Postat av: kakan

Det gör det inte alls utan faschinerande, så det så

2008-08-20 @ 11:18:39
Postat av: Petter

Synd Anton.. Ägd av min Kusin!

2008-08-21 @ 22:53:32
URL: http://petterh.blogg.se/

Kommentera här!:

Namn:
<-- Skriv nåt snällt!

Din Mail: (Till Petter)

Din Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0